Apua! Metsäneläimiin ja veistosten syntyyn aiheeltaan liittyviä lastenkirjaideoita tarvitsisin! katso seuraava boxi! kiitos!

Kysytty

Apua! Metsäneläimiin ja veistosten syntyyn aiheeltaan liittyviä lastenkirjaideoita tarvitsisin! katso seuraava boxi! kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Metsäneläimistä kaupungissa kertovat mm.
Miler: Myyrä kaupungissa (kuvakirja)
Huovi: Suurkontio Tahmapää (lukemaan opettelevien Keltanokka-sarjaa, siinä mm.orava, hirvi ja karhu taajamassa)
Toivola: Kesäpuiston kettu (helppolukuista Kirjava Kukko- sarjaa)
Lindenbaum: Henna ja Hurjat hirvet (hirviryhmä kerrostalossa, kuvakirja)
Laulajainen: Loikkeliinin matka lumen maahan (saturomaani, jossa kenguru päätyy Suomeen ja Helsinkiin ja saa oppaakseen helsinkiläisen Råtan)
Summers: Milla ja Molla (alanimeke: tarina maalaishiirestä ja kaupunkilaishiirestä, kuvakirja. Maalaishiiren ja kaupunkilaishiiren tarinasta on monenlaisia muitakin kuva- ja satukirjaversioita, löytyvät Helmetistä kun hakusanaksi laittaa Maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri)

En keksinyt lastenkirjoja joissa jokin elävä olisi muuttunut patsaaksi, mutta patsaisiin tai kuvanveistoon liittyvät seuraavat teokset:
Levanto: Tunnetko?:lasten ateneum
Levanto: Nykytaide suurin piirtein
(Levannon kirjat esittelevät ateneumin ja Kiasman kokoelmia lapsille. Esiteltävien töiden joukossa on myös patsaita, mutta niitten syntyhistoriaa ei käsitellä.)
Roca, Nuria: Maalaaminen ja kuvanveisto ( Mitä on taide- sarjaa)
Mangold: Ystävämme kuvanveistäjä (vuodelta 1983, kuvakirja)
Patsaat pulassa: Disneyn satulukemisto (pohjautuu Disneyn Notre Damen kellonsoittaja- elokuvaan)
Kuvakirjassa Otso-herran lumijuhlat (tekijä Chikuzo Kuratomi) taas rakennellaan lumipatsaita.

Kirjojen saatavuus selviää Helmet-tietokannasta, osoitteesta www.helmet.fi
Helmetin kautta voit myös varata kirjoja lähikirjastoosi, tarvitset vain kirjastokortin ja tunnusluvun. Lastenkirjojen varaaminen on maksutonta.