Etsin hyviä lastenkirjoja (ei kuvakirjoja, vaan tarinoita, romaaneja ja sarjoja), joissa olisi päähenkilöinä eläimiä. Osaisitteko suositella?

Kysytty

Hei!
Etsin hyviä lastenkirjoja (ei kuvakirjoja, vaan tarinoita, romaaneja ja sarjoja), joissa olisi päähenkilöinä eläimiä. Osaisitteko suositella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla joitakin mielestäni hyviä lastenkirjoja, joissa eläimet ovat pääosassa. Monia muitakin löytyy.

- Kaiken maailman eläinsadut / toimittanut Katriina Kauppila ; kuvittanut Matti Pikkujämsä
- Suomen lasten eläinsadut / kuvittanut ja toimittanut Pirkko-Liisa Surojegin
- Satayksi dalmatiankoiraa / Dodie Smith
- Nalle Puh / A. A. Milne
- Ruohometsän kansa / Richard Adams
- Kaislikossa suhisee / Kenneth Grahame
- Korppi ja korven veikot / Jukka Parkkinen (ja muut Parkkisen Kalevi Korpista kertovat kirjat)
- Pekka Töpöhäntä -kirjat / Gösta Knutsson
- Rakastunut krokotiili / Hannu Hirvonen