Tarvitsisin tiedon, miten monta ruotsin- ja suomenkielistä (kuntien) pääkirjastoa Suomessa on?

Kysytty

Hei,

Tarvitsisin tiedon, miten monta ruotsin- ja suomenkielistä (kuntien) pääkirjastoa Suomessa on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa oli vuonna 2013 kaikenkaikkiaan 291 yleisten kirjastojen pääkirjastoa. Näistä yksikielisiä suomenkielisiä oli 259 ja yksikielisiä ruotsinkielisiä 3. Kaksikielisiä, joissa enemmistön kieli on suomi oli 17 ja niitä, joissa enemmistön kieli on ruotsi oli 12. Lähde: Suomen yleisten kirjastojen tilastot:

http://tilastot.kirjastot.fi/