Useista kirjastoista saa nykyisin lainata monenlaisia esineitä. Löytyykö jostain tilastoja siitä, paljonko näitä eri esineitä on koko Suomessa ja kuinka paljon…

Kysytty

Hei!
Useista kirjastoista saa nykyisin lainata monenlaisia esineitä. Löytyykö jostain tilastoja siitä, paljonko näitä eri esineitä on koko Suomessa ja kuinka paljon niille tulee lainauskertoja? Yhden Espoon kirjaston kohdalta löysin jotain tilastotietoa esinelainoista, mutta löytäisitteköhän te lisää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastojen esinelainat on tilastoitu. Vuonna 2013 HelMet-kirjastojen esinelainoja oli seuraavasti:

Aikuisten 28 päivän esinelainoja oli 9582 kpl eli 0,1 % lainoista.
Akuisten yhden vuorokauden esinelainoja oli 58572 eli 0,4 % lainoista.
Lasten ja nuorten 28 päivän esinelainoja oli 1656 kpl eli 0,0 % lainoista.
Lasten ja nuorten yhden vuorokauden esinelainoja oli 9381 kpl eli 0,1 % lainoista.
Eri kaupungeilla tai yhteisen järjestelmän omaavilla kaupunkien yhteenliittymillä ja kunnilla on varmasti omat tilastonsa. Koko Suomen yhteisiä tilastoja esinelainoista ei löytynyt.

0 ääntä

Kommentit

Hei. Löytyykö tästä aiheesta päivitettyä dataa?