Kuinka monta kirjasto ukkova on kirjastossa keskimäärin ??

Kysytty

Hei! Kuinka monta kirjasto ukkova on kirjastossa keskimäärin ??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kuntien kirjastoissa tehdään töitä 4755 henkilötyövuoden edestä. Henkilötyövuosi ei tietysti kerro koko totuutta, esim. kaksi osa-aikaista muodostaa henkilötyövuosissa yhden henkilön. Vuonna 2011 kuntien kirjastoja oli 836. Tämän perusteella jokaisessa kunnan kirjastossa on keskimäärin n. 5,6 ukkoa/akkaa. Tilasto ei nimittäin erottele ukkopuolisia henkilöitä erikseen. Kirjastotilastot löytyvät täältä:

http://tilastot.kirjastot.fi/fi-FI/