Kuinka paljon Suomessa on kunnallisia kirjastoja? Paljonko niissä on yhteensä lainattavia teoksia? Kuinka monella suomalaisella on näihin kirjastoihin…

Kysytty

Kuinka paljon Suomessa on kunnallisia kirjastoja? Paljonko niissä on yhteensä lainattavia teoksia? Kuinka monella suomalaisella on näihin kirjastoihin lainaajakortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisten kirjastojen kirjastotilastot löytyvät sivulta http://tilastot.kirjastot.fi/fi-FI/vuositilastot.aspx . Vuonna 2010 oli pääkirjastoja 312, sivukirjastoja 486, laitoskirjastoja 44 ja kirjastoautoja 154. Kokoelmien suuruus oli 39654678 kappaletta, joista kirjoja 34740021. Kokonaislainaus oli 96228025. Lainaajakorttiaan oli vuonna 2010 käyttänyt 2089096 lainaajaa.