Otsikko
Tarvitsen apua kadottamani lastenkirjan löytämisessä.

Kysytty

Tarvitsen apua kadottamani lastenkirjan löytämisessä. Luin kirjaa 2000-luvun alussa. Kyse on kuvakirjasta, jonka lainasin muistaakseni Siilinjärven kunnankirjastosta. Kirja kertoo kissasta, joka kuolee ja seuraa ihmisperheensä elämää taivaasta. En muista, onko kissa kuollut heti kirjan alussa vai alkaako kirja niin, että kissa vasta tietää pian kuolevansa. Muistelisin, että kissa oli siamilainen, mutten ole ihan varma. Kirjan värimaailma saattoi olla aika hempeä ja uskon, että se oli suomennettu.

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla Tuula Korolaisen kirjoittama ja Leena Lumpeen kuvittama Kissaenkeli muuttaa taivaaseen vuodelta 1999? Kirjassa Aleksin Roope-kissa on kuollut, mutta ilmestyy Aleksin luokse siivet selässään ja kiertelee tämän kanssa tuttuja paikkoja, kunnes on tullut aika hyvästellä ja jatkaa matkaa kohti taivasta.