Seuraava sitaatti on kirjasta Encouraging the Heart: A Leader's Guide to Rewarding and Recognizing Others: "Research looked at a number of factors that could…

Kysytty

Seuraava sitaatti on kirjasta Encouraging the Heart: A Leader's Guide to Rewarding and Recognizing Others:

"Research looked at a number of factors that could account for a manager's success. (They) found one, and only one, factor significantly differentiated the top quartile of managers from the bottom quartile... the single factor was high scores on affection - both expressed and wanted... the highest performing managers show more warmth and fondness toward others that do the bottom 25 per cent. They get closer to people, and they are significantly more open in sharing thoughts and feelings that their low-performing counterparts. ...All things being equal, we well work harder and more effectively for people we like. And we like them in direct proportion to how they make us feel."

Olisiko mahdollista saada tämän sitaatin suomennos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kirja on suomennettu nimellä Rohkaiseva johtaja: Miten esimies palkitsee ja antaa tunnustusta. Vuoden 2001 painoksen on suomentanut Aaro Vakkuri ja kirjan sivulla 10 sanotaan lyhyesti: "Parhaat esimiehet osoittivat lämpöä ja muiden tunteista välittämistä paljon enemmän kuin alimman neljänneksen esimiehet. He pääsevät lähemmäs ihmisiä, ja he ovat selvästi avoimempia jakaessaan omia ajatuksiaan ja tunteitaan kuin alimman neljänneksen esimiehet.". Sivulla 11 sanotaan:"Yleisesti ollaan sitä mieltä, ettei johtaminen on suosituimmuuskilpailua...mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että loppujen lopuksi olemme tehokkaampia ja energisempiä niiden ihmisten kanssa, joista pidämme. Ja pidämme heistä suhteessa siihen, mitä he saavat meidät tuntemaan".