Otsikko
Saako Helkan (https://helka.linneanet.fi) kautta löytyviä teoksia lainattua niin että ne voisi varata ja toimitettaisiin esim. minua lähellä olevaan…

Kysytty

Hei,

Saako Helkan (https://helka.linneanet.fi) kautta löytyviä teoksia lainattua niin että ne voisi varata ja toimitettaisiin esim. minua lähellä olevaan Viherlaakson kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Helka-kirjastot ovat eri kirjastojärjestelmää, eikä niiden kirjoja saa varattua HelMet-kirjastoihin. Helka-kirjastojen aineisto ei muutenkaan liiku kirjastojen välillä, joten kirjaa ei saa edes toiseen Helka-kirjastoon vaan se täytyy käydä hakemassa siitä toimipisteestä, jossa se on hyllyssä. Helka-kirjastojen aineistoa voi lainata kuka tahansa, mutta se edellyttää erillistä Helka-korttia, jonka saa ilmaiseksi esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen jossakin Helka-kirjastossa.

Espoon kaukopalvelun kauttakaan kirjaa ei valitettavasti saa lähikirjastoon, koska kaukopalvelun kautta tilataan aineistoa vain pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ja nimenomaan sellaisia kirjoja, joita ei pääkaupunkiseudun kirjastoista löydy.