Minulla on Munkkiniemessa varattuja kirjoja odottamassa, jotka pääsisin noutamaan vasta 29.4. Kirjojen viimeiset noutopäivät ovat 15-19.4. Olisiko mahdollista…

Kysytty

Hei,
Minulla on Munkkiniemessa varattuja kirjoja odottamassa, jotka pääsisin noutamaan vasta 29.4. Kirjojen viimeiset noutopäivät ovat 15-19.4. Olisiko mahdollista siirtää noutopäivää huhtikuun loppuun? Kirjat ovat toukokuussa alkavaa Avoimen yliopiston kurssia varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Noin pitkälle varausten noutopäiviä ei valitettavasti voi siirtää. Lisäksi yhdessä varauksistasi on muiden varauksia, joten kirjaa ei voi pitää viimeistä noutopäivää pidemmälle.

Ehdottaisin, että voisit perua varaukset ja tehdä ne uudelleen vaikka noin viikkoa ennen sitä päivää, jolloin pääsisit varaukset hakemaan. Silloin ne ehtivät varmasti perille, ellei kukaan ole lainannut tai varannut niitä. Kirjan, jossa on varauksia, voisit varata saman tien uudelleen, jotta se ehtisi sinulle ajoissa. Toinen mahdollisuus on pyytää jotakuta tuttuasi hakemaan kirjat puolestasi ennen viimeistä noutopäivää. Hänen täytyisi silloin lainata kirjat omalle kortilleen, koska toisen kortilla ei saa lainata. Laina-aika on tosin silloin vain neljä viikkoa lainauspäivästä, eikä varattua kirjaa voisi uusia.