Voiko kirjastoon tuoda omia kirjoja muiden kuntalaisten iloksi / omaksi - itsellä on muutto edessä ja roskiin ei kirjoja haluaisi viedä. Entä esim. Tiedelehtiä?

Kysytty

Voiko kirjastoon tuoda omia kirjoja muiden kuntalaisten iloksi / omaksi - itsellä on muutto edessä ja roskiin ei kirjoja haluaisi viedä. Entä esim. Tiedelehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monissa Helsingin kirjastoissa on kirjakierrätyspiste, johon voi tuoda vanhoja kirjoja. Löydät Helmet-palvelusivustolta kohdasta "Kirjastot ja palvelut" listan kirjastoista, joissa on kirjakierrätyspiste.

On kuitenkin toivottavaa, että kierrätypisteeseen ei tuoda kerralla kovin paljon kirjoja. Myös hyväkuntoiset kierrätyslehdet tuntuvat kiinnostavan asiakkaita ja näyttävät aina löytävän nopeasti uuden omistajan ja lukijan.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut

2 ääntä

Kommentit

Kokeilin tuota hakutoimintoa ja sen mukaan kirjankierrätyspiste on vain Etelä-Haagan ja Pohjois-Haagan kirjastossa. Kummallista, koska havaintojeni mukaan niitä on muissakin Helsingin kirjastoissa. Ainakin Pasilassa, Malmilla, Rikhardinkadulla ja Arabianrannassa muistan nähneeni sellaisen.