Pojan nimi on Jonah Keijo. Voisinko saada tietoa Keijo -nimestä? Suurkiitokset jo etukäteen!

Kysytty

Pojan nimi on Jonah Keijo. Voisinko saada tietoa Keijo -nimestä? Suurkiitokset jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keijo on mahdollisesti käännös keijukaista merkitsevästä ruotsalaisesta nimestä Alf, jonka rinnalle se otettiin almanakkaan 1908. Keijoa on muunneltu muotoihin Kepa, Kepo, Keppa, Kaakkois-Suomessa Keke, Keki ja Keku.

Lähde: Vilkuna, Kustaa: Etunimet (Otava).