Onko oikein kirjoitettu, kun haluan ilmaista jonkun liittyneen "joukkueeseeni"?

Kysytty

Onko oikein kirjoitettu, kun haluan ilmaista jonkun liittyneen "joukkueeseeni"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”Joukkueeseeni” on oikein taivutettu. Kirjastoissa sähköisenä käytössä oleva ”Kielitoimiston sanakirja” kertoo, että sana ”joukkue” taipuu yksikön illatiivissa ”joukkueeseen”, ja kun siihen lisätään omistusliite ”-ni”, saadaan tuo mainitsemasi muoto.

0 ääntä

Kommentit

Kielitoimiston sanakirja löytyy osoitteesta https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/ ja toimii missä tahansa millä internetyhteyden saavalla laitteella tahansa. Kyse ei ole vain kirjaston verkossa toimivasta sanakirjasta.

Sanakirja tuli verkkoversiona vapaasti käytettäväksi kirjaston vastauspäivämäärän ja kommentoijan päivämäärän välillä. Sillä välin ehti ilmestyä päivitetty painettu laitos.