Otsikko
Onko sanoilla pesä (suomi) ja base (englanti) jotain yhteyttä?

Kysytty

Onko sanoilla pesä (suomi) ja base (englanti) jotain yhteyttä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Urheilussa sana "base" viittaa lähtöön ja maaliin sekä esim. baseballissa pesään. Kuten suomenkielessäkin pesäpallossa puhutaan pesästä; ykköspesä, kakkospesä, kotipesä...

Tarkempia yhtäläisyyksiä voinee kysyä esim. Kielitoimistosta. He antavat mm. puhelinneuvontaa. Kielitoimiston kotisivu on http://www.kotus.fi/kielitoimisto/ .