Olen 60-luvun lapsi ja aikaan liittyy paljon muistoja. Muistan lasten/nuorten keittokirjasarjan, jonka ohjeista taisimme kokeilla kaikki. Kirjat lainasin…

Kysytty

Hei.
Olen 60-luvun lapsi ja aikaan liittyy paljon muistoja. Muistan lasten/nuorten keittokirjasarjan, jonka ohjeista taisimme kokeilla kaikki. Kirjat lainasin tuolloin (60-70 lukujen taitteessa) Lappeenrannan kirjaston lasten- ja nuorten osastolta, joka oli aivan mahtava aarreaitta ja ehtymätön ilon lähde.

Haluaisin kirjat joko omaksi tai lainaksi, mutta kun en muista kirjojen nimiä saati sitten tekijöitä! Tähän pyytäisin teiltä apua.

Kirjat olivat ulkomaista (UK/US?) alkuperää suomennettuina. Muista kun niissä oli tarvikkeita ja ainesosia, joita ei välttämättä lähikaupoista löytynyt, vaikka kivijalkakauppoja oli silloin todella paljon.

Kirjat olivat isokokoisia ja niissä esiintyi (valkoinen) koira ainakin, ehkä kissakin. Ohjeet olivat jotenkin sarjakuvamuodossa, helppoja seurata meille pikkukokeille.

Varmaan mahdotonta selvittää näin vajavaisilla taustatiedoilla, mutta ajattelin kuitenkin yrittää.

Kiitos ajastanne!

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä Weilin + Göös-kustantamon vuonna 1969 julkaisema "Lasten oma keittokirja", tekijä Ursula Sedgwick. Kyseessä on isokokonen kirja, joka oli värikkäillä piirroksilla kuvitettu. Olen itse myös 60-luvun lapsia, ja muistan että apteekista kävin hakemassa jotain kirjassa mainittuja aromeita.