Nimeä gastronomiset palakoot 2x2x45mm, tulitikkua muistuttava suikale. 3x3x3 mm kuutio 12x12x12mm kuutio

Kysytty

Nimeä gastronomiset palakoot

2x2x45mm, tulitikkua muistuttava suikale.
3x3x3 mm kuutio
12x12x12mm kuutio

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ravintolakoulu Perhon kirjasto (http://www.ravintolakouluperho.fi/opiskelupalvelut/kirjasto) selvitti asian. Kokkiprokkis-kirjasta (tekijät Arja Kaikkonen, Timo Mäkynen, Minna Tiusanen, Eija Viinikka, 2013) löytyivät vastaukset:

2x2x45mm, tulitikkua muistuttava suikale on nimeltään Julienne,
3x3x3 mm kuutio on Brunoise ja 12x12x12mm kuutio Paysanne.