Mistä saisin tietoa Italialaisesta ruokakulttuurista; erityisesti sen ruokatavoista, juhlaruuista ja Italian uskonnon vaikutuksesta italialaiseen ruokaan?

Kysytty

Mistä saisin tietoa Italialaisesta ruokakulttuurista; erityisesti sen ruokatavoista, juhlaruuista ja Italian uskonnon vaikutuksesta italialaiseen ruokaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekemällä haun aineistorekisteristämme osoitteessa
http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form1 saat selville mitä materiaalia Turun kaupunginkirjastosta löytyy. Voit käyttää asiasanaa "Italia" ja yhdistää sen esim. asiasanaan "ruokakulttuuri" tai "ruokaperinne". Voit myös käyttää asiasanaa "tapakulttuuri".Halutessasi voit rajata kielivalikosta toivomasi kielen.
Näin löydät esim. teokset Ruggerio, D. "Italialainen keittiö" (2001), "Maailman keittiöitä: Italia" (1998) ja "Italian keittiö" (1990).
Myös matkakirjoista löytyy usein tärkeää tietoa eri maiden perinteistä ja esim. ruokakulttuurista.