Mistä löydän tietoa Italian ruokakulttuurista?

Kysytty

Mistä löydän tietoa Italian ruokakulttuurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Italian ruokakulttuurista löytyy tietoa sekä kirjoista että netistä. Pääkaupunkiseudun HelMet-aineistohaun kautta osoitteessa http://www.helmet.fi
voit tutkailla, minkälaisia kirjoja aiheesta on saatavilla kirjastoissa. HelMetin etusivulla on kohta sanahaku, jota klikkaamalla pääset kirjoittamaan asiasanoja sanahaku-kenttään. Voit kirjoittaa vaikkapa Italia ruokakulttuuri, niin saat listan kirjoista. Klikkaamalla kirjojen nimiä saat esiin, missä kirjastoissa mitäkin kirjaa on (hyllyssä tarkoittaa, että kirja on paikalla kirjastossa). Tietenkin voit myös asioida missä tahansa kirjastossa ja kysyä asiaa. Kirjoja voi varata myös HelMetin kautta kautta, jos sinulla on kirjastokortissasi tunnusluku. Varauksen yhteydessä voit määritellä, mistä kirjastosta haluat teoksen noutaa.
Tällaisia kirjoja mm. löytyy:

Herkullista historiaa: makupaloja Italian keittiöstä kautta aikain (toim. Andreo Larsen et al.)
Ruggerio, David: Italialinen keittiö:perhereseptejä Napolista ja Sisiliasta
Scicolone, Michele: Italia: ruokaohjeita ja tunnelmia italialaisesta keittiöstä

Lisäksi www.kirjastot.fi-sivuilta löydät linkkilistan jossa on aakkosellinen asiasanahakemisto. Voit etsiä aiheesta tietoa myös sitä kautta, tosin monet sivut ovat engalnnin kielellä. Tietenkin google-hakukoneen kautta voit myös etsiä kirjoittamalla kenttään Italia ruokakulttuuri. Jos haluat tieteellisempää otetta työhösi, voit kääntyä myös yliopiston kirjaston ja Helka-haun puoleen. Sieltä löytyy myös aihetta käsittelevää kirjallisuutta.