Monta vuotta kirjasto on ollu pystyssä? monta vuotta kirjasto täyttää 50 vuoden päästä?

Kysytty

monta vuotta kirjasto on
ollu pystyssä?
monta vuotta kirjasto täyttää 50 vuoden päästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoja on ollut olemassa jo yli 2000 vuotta. Vuosisatojen ajan kirjastoja on ylläpidetty yliopistojen ja muiden oppilaitosten yhteydessä. Tavallisia kirjastoja, joihin lapsetkin pääsevät, sanotaan yleisiksi kirjastoiksi. Niilläkin on Suomessa jo melko pitkä historia. Eri kirjastot ovat eri ikäisiä, esim. oma kirjastoni Töölö täytti äskettäin 90 vuotta. 50 vuoden kuluttua jokainen kirjasto on 50 vuotta nykyistä vanhempi.

Jos asia vielä kiinnostaa, löydät lisää tietoa netistä osoitteesta www.kirjastot.fi.