Tarvitsen yleistä tietoa suomalaisten kirjastojen historiasta 1900-luvulta, olen yrittänyt hakea joka puolelta sivuanne, mutta en ole onnistunut löytämään…

Kysytty

Tarvitsen yleistä tietoa suomalaisten kirjastojen historiasta 1900-luvulta, olen yrittänyt hakea joka puolelta sivuanne, mutta en ole onnistunut löytämään hyviä tiedonmurusia. Eli minkälaisia käännekohtia oli 1900-luvulla? Innovaatioita? Vaikeuksia? Jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisten kirjastojen historiasta löytyy tietoa esim. kirjoista Kirjastojen vuosisata (1999, toim. Ilkka Mäkinen) ja Suomen yleisten kirjastojen historia (2009, toim. Ilkka Mäkinen). Internetistä tietoa voi hakea kirjastot.fi -sivujen kirjastohistorian linkkilistan avulla: http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastoala/kirjastohistoria/