Otsikko
Miten menee Jevgeni Jevtusenkon runo, joka alkaa Valkeat yöt, pelkät ehkä ja kenties yöt. Jokin valaisee oudosti hämäten, kenties aurinko, ehkäpä kuu. Katuja…

Kysytty

Miten menee Jevgeni Jevtusenkon runo, joka alkaa Valkeat yöt, pelkät ehkä ja kenties yöt. Jokin valaisee oudosti hämäten, kenties aurinko, ehkäpä kuu. Katuja Arkangelin, ehkäpä Marseillen vaeltavat nuoret styyrmannit ...

Entä Jevtusenkon runo ,jossa sanotaan mm. Kevätyönä ajattele minua, talviyönä ajattele minua. Lepää viileällä kanalla kuin meren selällä ( jotain noin, lisäksi jotain veturien vihellyksestä)

Kiitos ❤️

Vastaus

Vastattu

Jevtusenkon runoa, joka alkaa "valkeat yöt" emme saaneet käsiimme, mutta se on todennäköisesti nimeltään Valkeat yöt Arkangelissa tai Valkoiset yöt Arkangelissa vuodelta 1964.

Runo nimeltä Loitsu alkaa sanoilla "Kevätyönä ajattele minua ja kesäyönä ajattele minua..." Kokonaisuudessaan runon voi lukea ainakin teoksesta Maailman runosydän (WSOY, 1998).