Kuka on kääntänyt suomeksi John Donnen runon : Naiseni kaikki valtakunnat on, ja valtiaat minä, mitään muuta ei ole. Meitä leikkivät ruhtinaat vain; tähän…

Kysytty

Kuka on kääntänyt suomeksi John Donnen runon : Naiseni kaikki valtakunnat on,
ja valtiaat minä, mitään muuta ei ole...

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on katkelma John Donnen runosta The Sun Rising eli Nouseva aurinko. Runon on suomentanut Aki Salmela. Suomennos on julkaistu runouslehti Janon numerossa 1.

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/