Jälleen useampi kysymys: Kenen runo, missä teoksessa, vuosi?

Kysytty

Jälleen useampi kysymys: Kenen runo, missä teoksessa, vuosi?
1. Hän oli lentäjä, lensi pilvissä korkealle, tapailu enkeleitä..
2.olet voimaa täynnä, harteillaan taivaat ja tähdet...
3.promootiotandsiaiset 28.5.1965...
Wilhelm von Notbeck..
4.kun heräsin huoneen hiljaisuuteen, isoäitiä ei ollut missään...
5. Orivesi mikä ori - seniori . Mikä seni- kultaseni..
Mikä vaiihto- liikevaihto...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. "Hän oli Lentäjä. Lensi pilvissä - korkealla - / tapaili enkeleitä ja tanssi shimmyä heidän kanssaan, -- " Eeva-Liisa Manner, Lapsuuden hämärästä. - Kokoelmasta Tämä matka (1957)

2. "Olet voimaa täynnä, / harteillasi taivaan ja tähdet kannat, -- " Kirsi Kunnas, Kadunrakentajan laulu. - Kokoelmasta Uivat saaret (1950)

3. "Wilhelm von Nottbeckin / lahjoittamasta suihkukaivosta / lentelivät pisarat / sinä yönä kauas tulevaisuuteen -- " Viljo Kajava, (Promootiotanssiaiset 28.5.1965). - Kokoelmasta Tampereen runot (1966)

4. "Kun heräsin huoneen hiljaisuuteen / isoäitiä ei ollut missään, -- " Viljo Kajava, Kun heräsin huoneen hiljaisuuteen. - Kokoelmasta Kymmenen ilmansuuntaa (1961)

5. "Mikä vesi? / Orivesi. / Mikä ori? / Seniori. / Mikä seni? / Kultaseni. / Mikä kulta? / Katinkulta -- " Juice Leskinen, Oriveden Pinnistys ry. - Kirjasta Räkä ja Roiskis (1992)