Kenen runosta?

Kysytty

Kun istuimme äiti syksyn huoneen hämärässä, minä näytin sinulle.......
Kenen runosta?
Päivät kohoavat niin kuin lehdet, painottomat..........
Kenen runosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”Kun istuimme, äiti, / syksyisin huoneen hämärässä / minä näytin sinulle / jokaisen uuden syttyvän tähden / -- ” on Viljo Kajavan kokoelmaan Maan ja meren runot sisältyvästä runosta Kun tänä iltana äiti.

"Päivät kohoavat, putoavat / niin kuin lehdet, / painottomat lehden varjot -- " on Eeva-Liisa Mannerin kokoelmaan Niin vaihtuivat vuoden ajat sisältyvän Peilikuvia-sikermän kolmannen runon alusta.