Miten Helmet -kirjastosta varatun aineiston voi "jäädyttää" loman ajaksi. Olen nyt varauslistalla sijalle 5 / 228, ja lähden neljäksi viikoksi lomalle…

Kysytty

Miten Helmet -kirjastosta varatun aineiston voi "jäädyttää" loman ajaksi. Olen nyt varauslistalla sijalle 5 / 228, ja lähden neljäksi viikoksi lomalle. Aineisto tulee siis viikoksi seisomaan hyllyyn ja odottamaan noutoa. Minä tipun tietenkin listalta pois ja joudun uudelleen jonon hännille. Miten siis saisin varaukseni tilaan, jossa takaatulevat menevät ohi eikä minun varausta tietenkään turhaan lähetetä kirjaston hyllyyn seisomaan, mutta oman varaukseni saisin aktivoitua sitten loman jälkeen ja jatkaisin jonotusta siitä kohdasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä tällaista mahdollisuutta ei ole ole. Voitte ottaa yhteyttä noutokirjastoonne ja pyytää heitä siirtämään teitä varausjonossa taaksepäin (kirjojen määrästä riippuen) vaikka 50 tai 100 sijaa. Mutta mikäli kirja tästä huolimatta tulee lomanne aikana, tapahtuu kuvailemanne tilanne.