Minulla oli yhdestä kirjasta varaus ja joskus viime viikolla näin Helmetistä olevani olevani jonossa sijalla 3/9. Kun nyt tänään 10.6 satuin katsomaan…

Kysytty

Minulla oli yhdestä kirjasta varaus ja joskus viime viikolla näin Helmetistä olevani olevani jonossa sijalla 3/9. Kun nyt tänään 10.6 satuin katsomaan tilannetta uudestaan, huomasin olevani sijalla 4/10. Ymmärtäisin sen, että sijoitus pienenee sitä mukaa kun kirjoja palautuu ja jono etenee, mutta miten sijoitus voi huonontua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieto siitä mistä kirjasta on kysymys olisi auttanut antamaan tarkemman vastauksen, mutta tällaisessa tapauksessa on yleensä tapahtunut jonkinlainen virhe tai erehdys, jolloin joku aiemmin jonossa olevista ei ole saanut varaustaan, esimerkiksi varattu kirja on kadonnut matkalla. Tällaisessa tapauksessa kyseinen varaaja voi pyytää uutta varausta ja hänet nostetaan varausjonon kärkeen.