Otsikko
Miten EU määrittelee karjalanpiirakka-nimeen oikeutetun piirakan?

Kysytty

Miten EU määrittelee karjalanpiirakka-nimeen oikeutetun piirakan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Euroopan virallisesta lehdestä löytyy asetuksen (EU) N:o 1151/2012 53 artiklan 2 kohdan toisen alakohdan mukainen muutos karjalanpiirakan "tuote-eritelmästä" (2019/C 434/12) ,
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:52019XC12…. Kuvaus on tarkka, siinä ei ainoastaan kuvata karjalanpiirakan ulkomuoto, vaan myös valmistus paistolämpötiloja myöden. Tuote-eritelmässä on myös karjalanpiirakan historiaa.