Löytyykö kirjastosta konedirektiiviä? Tarvisin siitä erityisesti SFS-käsikirjan 93-5, Koneiden turvallisuus, osa 5: Kulkutiet.

Kysytty

Löytyykö kirjastosta konedirektiiviä? Tarvisin siitä erityisesti SFS-käsikirjan 93-5, Koneiden turvallisuus, osa 5: Kulkutiet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjastossa on kaikki suomenkieliset SFS-standardit, mukaan lukien käsikirjat käsikirjastossa. Myös kysymäsi käsikirja löytyy sieltä. Vuoden 2006 painosta (2. uudistettu painos) ei voi lainata, mutta vanhemman painoksen v:lta 2002 saa myös kotilainaan. Kirja löytyy luokasta 62.081 nimellä Koneiden turvallisuus. Käsikirjastossa standardit löytyvät aikuistenosaston perältä karttalaatikoiden läheisyydestä. Kysy tarvittaessa apua tietopalvelusta.

Lahdessa on standardeja myös Päijät-Hämeen koulutuskonsernin tietokeskuksissa. Niistä löytyy myös englanninkielisiä standardeja ja ISO-standardeja. Koulutuskonsernin puolella standardit ovat käytettävissä online-palveluna. Tarkemipia tietoja saat tietokeskuksista. Aukioloajat ja yhteystiedot: http://www.phkk.fi/tietokeskus/yhteystiedot.html.