Otsikko
Mitähän nimi Milka tarkoittaa ja on peräisin? Ja samoin nimi Elviira? Mikä on näitten nimien historia, voitko kertoa kaiken minkä tiiät? Tyttöni sai nimen…

Kysytty

Mitähän nimi Milka tarkoittaa ja on peräisin? Ja samoin nimi Elviira? Mikä on näitten nimien historia, voitko kertoa kaiken minkä tiiät? Tyttöni sai nimen Milka Elviira ja tahtoo tietää.. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Milka on Emilian ja Ludmilan muunnos, mutta myös itsenäinen raamatullinen nimi (hepr. kuningatar). Emilia on roomalaisesta Aemelius-sukunimestä lähtevän Emilin sisarnimi ja Ludmila puolestaan slaavilainen 'kansan rakastama'.
Elviira taas on alkuaan espanjalainen naisennimi, joka pohjautunee arabialaiseen ylevää ja käskijätärtä merkitsevään esikuvaan. Saksassa tunnetaan myös rinnakkaisnimi Alvara (Alverat, kaikkea suojeleva, ylevä)