Otsikko
Mistä on nimi Elviina ja mikä on sen tausta. Kiitos etukäteen

Kysytty

Mistä on nimi Elviina ja mikä on sen tausta. Kiitos etukäteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elvina nimen alkuperä on hämärän peitossa. On oletettu, että se saattaa juontaa juurensa nimistä Alvi(i)na ja Albine. Nimeä on pidetty myös Elviran rinnakkaismuotona. Elviina ja Elvine muodoissa nimi on erittäin harvinainen suomessa.

Lähde: Saarikalle, Anne: Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön. Gummerus 2007. ISBN: 978-20-7143-2.