Mitä tarkoittaa nimi Sara, Eerika? ja onko nillä mitään yhteyttä prinsessaan?

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Sara, Eerika? ja onko nillä mitään yhteyttä prinsessaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eerika on Erikin sisarnimi. Erik on muinaisgermaaninen yhdyssana, joka merkitsee hallintoaluetta tai yksinvaltiaana hallitsevaa. 14 Ruotsin ja 7 Tanskan kuningasta on kantanut nimeä Erik. Yhteys hallitsijaan on siis olemassa, joskaan nimi ei ihan tarkasti liity prinsessaan.
Lähde: Pentti Lempiäinen Suuri etunimikirja WSOY 1999.