Otsikko
Mitä tarkoittaa, että kaikki aiemmat varaukset on peruttu? Tiedoissani näkyy vielä 12 varausta ja toivon tietysti, että ne säilyvät.

Kysytty

Hei, mitä tarkoittaa, että kaikki aiemmat varaukset on peruttu? Tiedoissani näkyy vielä 12 varausta ja toivon tietysti, että ne säilyvät.

Vastaus

Vastattu

Mitähän mahdat tarkoittaa kysymykselläsi? Oletko nähnyt jossakin tällaisen ilmoituksen? Asiakastiedoissasi näkyy vain kaksi peruttua varausta, ja ne olet perunut itse Helmetissä omien tietojesi kautta, toisen loka-, toisen marraskuussa 2020. Voimassa olevia varauksia sinulla tosiaan on kaksitoista. Niistä kuitenkin 11 olet itse lukinnut, joten et saa niitä ennen kuin vapautat lukitukset. Vielä tällä hetkellä on varauksissa voimassa aikarajoitus: jos varausta ei ole pystytty toimittamaan kahden vuoden kuluessa, se raukenee. Sinun varauksissasi lähimpänä oleva raukenemispäivä on 18.2.2022.

Lukitseminen on tarkoitettu varauksen etenemisen lyhytaikaiseen pysäyttämiseen esim. loman aikana. Osa varauksistasi näyttäisi olleen lukittuina jo melko pitkään. Teostietojen pitkäaikaiseen säilyttämiseen kannattaa käyttää Muistilistani-toimintoa. Suosittelen tutustumaan Helmet-ohjeisiin:

 https://luettelo.helmet.fi/screens/e_help_fin.html