Olen varannut kirjan Suomen ihmisten historia tekijänä mm. Teemu Keskisarja. Varauksessani on automaattinen merkintä, että ei tarvita 18.8.2019 jälkeen. Mitä…

Kysytty

Hei!
Olen varannut kirjan Suomen ihmisten historia tekijänä mm. Teemu Keskisarja. Varauksessani on automaattinen merkintä, että ei tarvita 18.8.2019 jälkeen.
Mitä varaukselleni nyt tapahtuu, kun kustantaja ilmoittaa, että teos ilmestyy vasta maaliskuussa 2020?

Vastaus

Vastattu

Nämä automaattiset ei tarvita jälkeen -merkinnät saattavat tosiaan joskus aiheuttaa ongelmia, jos jonkin teoksen julkaisu viivästyy. Mikäli tällainen varausten vanhenemisongelma vain huomataan kirjastossa, varausten voimassaoloaikaa voidaan pidentää.

Olen muuttanut varaustasi nyt niin, että se on voimassa vuoteen 2021 asti.