Tiedustelen sellaista eli kun näen että kirja jota etsin on monessa kirjastossa hyllyssä niin voinko varata sen määrätystä kirjastosta näin netin kautta vai…

Kysytty

Hei! Tiedustelen sellaista eli kun näen että kirja jota etsin on monessa kirjastossa hyllyssä niin voinko varata sen määrätystä kirjastosta näin netin kautta vai saanko sen vain soittamalla varaukseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaa ei voi varata tietystä kirjastosta, vaan varauksesi kohdistuu kaikkien HelMet-kirjastojen kokoelmiin. Järjestelmä sitten valitsee ensimmäisen vapautuvan kirjan.

Voit soittaa kirjastoon ja maksutta varata hyllyssä olevaa aineistoa. Puhelimitse varattua aineistoa ei lähetetä toiseen kirjastoon, vaan sinun on noudettava se kirjastosta, johon olet soittanut.