Mitä mahtanee merkitä Tsakatekkas Pampa? Simo Salminen, Suurena miehenä. Pienenä poikana serkkutytön häissä menin Tsakatekkas Pampaa lissu sano mulle että…

Kysytty

Mitä mahtanee merkitä Tsakatekkas Pampa?

Simo Salminen, Suurena miehenä.

Pienenä poikana serkkutytön häissä menin Tsakatekkas Pampaa
lissu sano mulle että tahdiltaan Lapalooma se olikin paljon mukavampaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sen verran selvisi, että puhekielinen ilmaisu tsakatekkas tarkoittaa meksikolaista tanssia Zacatecas. Liittyisikö tuo pampa sitten tähän
tanssiin olennaisesti kuuluvaan äänekkääseen jalan polkemiseen...

Zacatecas-niminen kappale löytyy joiltakin tanssimusiikkiäänitteiltä. Mutta pampa-sanaa en varmuudella pysty selvittämään tässä yhteydessä.

10 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Zacatecas Bamba = samba?

Ymmärtääkseni Zacatecas Pampa tulee Henry Theelin kappaleesta Zagatecas ja sehän on samba. Kansan suussa se oli vääntynyt sitten tsakatekkas pampaksi. Virtanen J tämän joskus selitti.

Biisi Zacatecas löytyy Bamba- nimellä, mutta on sama, kuin La Bamba, loistoversio tosin. Ilmeisesti toi Henry Thiellin versio on se oikea.