Mistä sanat lauluun taivaanrannan kulkija

Kysytty

mistä sanat lauluun taivaanrannan kulkija

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kysyjä tarkoittaa Kaius Tihtosen laulua "Taivaanrannan kulkija", näyttää valitettavasti siltä, ettei laulusta ole julkaistu nuottia sanoineen.

On olemassa myös samanniminen Reino Bäckmanin sanoittama käännösiskelmä, jonka ovat säveltäneet Luigi Albertelli ja Enrico Riccardi. Myöskään tätä laulua ei ole julkaistu nuottina, josta sanat saisi kätevästi.

En kyennyt löytämään laulun sanoja myöskään internetistä, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jäänee kuunnella laulua äänitteeltä ja yrittää kirjoittaa sanat muistiin. Kaius Tihtosta voi olla vaikea tavoittaa, hän katosi musiikkimaailmasta yhden levyn vuonna 1972 tehtyään. Erik Lindström julkaisi 1970-luvulla muutamia Tihtosen humppia nuottina, mutta valitettavasti ei juuri tätä kysyttyä laulua.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

3 ääntä

Kommentit

Ihmeellinen Kaius Tihtonen. Jos elämään piti hakea hauskuutta lautaselle laitettiin
Laulava puutarhuri-lp. Suosikkejamme Eevan kanssa olivat -ovat- "Hän on niin ujo sekä "Harmaa kaupunki".

Kaius Tihtonen kuoli Terhokodissa heinäkuussa 2004.

Kiitos paljon!
Täytyy kuunnella ja opetella se "korvakuulolla".