Miten jatkuu Eero Salolan sanoittama laulu "Aukee uusi latu, alkaa vieras tie..." Haluaisin koko laulun sanat.

Kysytty

Miten jatkuu Eero Salolan sanoittama laulu "Aukee uusi latu, alkaa vieras tie..." Haluaisin koko laulun sanat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun sanat löytyvät Lauri Parviaisen toimittamasta Koulun laulukirjasta (WSOY 17. p. 1961)

Aukee uusi latu,
alkaa vieras tie
- mihin kauas satu outo meidät vie?
Emme vielä tiedä
mikä odottaa.
Latu saattaa viedä
kauas vuorten taa.
Ehkä tiemme
johtaa synkkiin korpihin.
Ehkä latu hohtaa
kirkkain tähtösin.
Emme eksy, pelkää,
kerran kotihin
aavintakin selkää
vie Isä armahin.

10 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei
Muistan, että kansakoulussa aivan 40-luvun lopulla uuden vuoden alussa laulutunnilla laulettiin Aukee uusi latu, alkaa vieras tie
- mihin kauas satu outo meidät vie?

Ts. se on ollut jo silloin laulukirjassa. Muistin sanatarkasti miten laulu alkoi. Googlen avulla näin löytyi jatkoa laulun sanoille.