Olen tekemässä sotaromaania, mahdollisesti kotikutoista lyhytfilmiä, ja olen tässä miettinyt, että saako kirjan tai filmin loppuun laittaa Elämää…

Kysytty

Olen tekemässä sotaromaania, mahdollisesti kotikutoista lyhytfilmiä, ja olen tässä miettinyt, että saako kirjan tai filmin loppuun laittaa Elämää Juoksuhaudoisa -laulun sanat vai päteekö siihen joku copyrightaus että pitää hankkia lupa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elämä juoksuhaudoissa kappaleen on sanoittanut Usko Kemppi. Laulun tekstiä suojaa tekijänoikeus kunnes tekijän kuolemasta on kulunut 70 vuotta. Tämän laulun tekijänoikeus on vielä voimassa, eli siihen tarvitaan lupa.

Alla lisää tietoa Teoston sivuilta:

https://www.teosto.fi/teosto/toiminta/tekijanoikeus