Otsikko
Tarvitsisin listaa "måste läsa" pohjoismaisista kirjailijoista ja heidän pääteoksistaan. Itse tunnen lähinnä dekkarikirjallisuutta.

Kysytty

Tarvitsisin listaa "måste läsa" pohjoismaisista kirjailijoista ja heidän pääteoksistaan. Itse tunnen lähinnä dekkarikirjallisuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Listaa pohjoismaisista kirjailijoista ja heidän pääteoksistaan, jota pyysit on vaikea antaa Kysy kirjastonhoitajalta -listan kautta. Tulevat oppilaasi ovat nuoria, mutta et kysymyksessäsi kertonut pitäisikö listassa olla nuortenkirjoja. Seuraavia vaihtoehtoja voisi kokeilla listan aikaan saamiseksi. Mene lähimpään kirjastoosi ja esitä tuo kysymys henkilökunnalle. Mieti kuitenkin ennen sitä: pitääkö kirjat olla suomeksi vai alkukielellä, haluatko listalle myös nuortenkirjoja jne. Ja tietenkin tuon tehtävän voi rakentaa opiskelijoille niin, että he itse etsivät pohjoismaisen kirjan, jonka haluavat lukea.
Apuna voi käyttää myös Pohjola-Nordenia ja perustietosanakirjaa. Wikipediasta ei löydy.