Otsikko
Mistä voisin saada Suomen peruskoulujen opintosuunnitelman ja jonkunlaisen kurssisuunnitelman (eli mitä yleensä opetetaan eri aineissa eri luokilla)?

Kysytty

Mistä voisin saada Suomen peruskoulujen opintosuunnitelman ja jonkunlaisen kurssisuunnitelman (eli mitä yleensä opetetaan eri aineissa eri luokilla)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos menet opetushallituksen ylläpitämille uutis- ja tietopalvelusivuille http://www.edu.fi/ ja etenet siitä koulutusjärjestelmän kautta peruskouluun, pääset peruskoulun opetussuunnitelma -kohtaan, jossa todetaan, että "Viimeisimmät opetussuunnitelman perusteet opetushallitus on laatinut vuonna 1994. Paikalliset opetusviranomaiset ja koulut laativat opetussuunnitelmansa näiden perusteiden mukaisesti." Peruskoulun opetussuunnitelman perusteet on saatavilla myös yleisissä kirjastoissa, joten kysy julkaisua lähikirjastostasi.