Otsikko
Mistä tulee nimi "Remo"? Itse olen sen kuullut kirjallisuudesta ja ajattelin nimeä tulevalle lapselleni.

Kysytty

Mistä tulee nimi "Remo"? Itse olen sen kuullut kirjallisuudesta ja ajattelin nimeä tulevalle lapselleni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Günther Drosdowskin teoksessa "Duden Lexikon der Vornamen" sekä Eeva Riihosen kirjassa "Mikä lapselle nimeksi?" Remo-nimen kerrotaan olevan muunnos italialaisesta nimestä Remus (lat. ruori, peräsin). Remus oli toinen Rooman perustajista.