Haluaisi tietoa Pinja nimestä.Kaikkea mahdollista.Esim. mistä nimi on peräisin.

Kysytty

Haluaisi tietoa Pinja nimestä.Kaikkea mahdollista.Esim. mistä nimi on peräisin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pinja on Etelä-Euroopassa kasvava männyn sukuinen puu. Sitä pidetään kuolemattomuuden ja pitkäikäisyyden vertauskuvana. Pinja on siis myönteisiä mielleyhtymiä herättävä naisen nimi. Kanarian saarella on pyhitetty paikka, jolla käydään rukoilemassa pinjapuussa ilmestynyttä Mariaa (Pinja madonna).
Suomen almanakkaan se otettiin vuonna 1995, Pinjan nimipäivä on 6.10. Vuonna 2003 se oli annettujen ensimmäisten etunimien tilastossa 21. sijalla.
Lähteet: Lempiäinen, Petri: Suuri etunimikirja. WSOY 1999; Vilkuna, Kustaa: Etunimet. 4. uudistettu p., toim. Pirjo Mikkonen. Otava 2005.

56 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Oon Pinja lol