Haluaisin tietää koska on Mirellan nimipäivä??? En ole vielä mistään kalenterista löytänyt! :(

Kysytty

Haluaisin tietää koska on Mirellan nimipäivä??? En ole vielä mistään kalenterista löytänyt! :(

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Eeva Riihonen: Mikä lapselle nimeksi? (1992) on seuraava tieto: "Mirella: italialainen muunnos nimistä Mireille, Miranda tai Mirabella. Katso Mirelle, Mira." Suomalaisessa almanakassahan Mirella-nimeä ei ole, mutta Mira viettää nimipäivää 30.04.
Kirjassa Olga Chastnaya-Leppäniemi: Valitse nimi lapselle!
on mm. italiankielisten nimien luettelo, jossa Mirella-nimi mainitaan. Nimipäivä on 01.11.