Otsikko
Mistä nimet Karoliina, Piia ja Tuomaala ovat peräisin? Ja mitä ne merkitsevät?

Kysytty

Mistä nimet Karoliina, Piia ja Tuomaala ovat peräisin? Ja mitä ne merkitsevät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Uusi suomalainen nimikirja kertoo nimistä seuraavaa:
Karoliina tulee latinan Carolinasta, joka merkitsee Carolukselle (Karlille) kuuluvaa.
Piia taas on sisarnimi 1700-luvun Piukselle, joka puolestaan merkitsee hurskasta.
Tuomaala on asutusnimi, jossa on lähtökohtana ristimänimi Tuomas.