Tyttömme saa kasteessa nimen Petra Karoliina . Mitä ja mistä nimet ovat peräisin olisi mukava tietää.

Kysytty

Tyttömme saa kasteessa nimen Petra Karoliina . Mitä ja mistä nimet ovat peräisin olisi mukava tietää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Petra tulee kreikankielisestä sanasta kallio ja on Petruksen naispuolinen muoto. Petra on myös Petronellan kutsumamuoto. Karoliina juontaa alkunsa nimistä Carolus ja Carola. Erinomainen lähdeteos etunimistä on Pentti Lempiäisen Suuri etunimikirja, jonka voi lainata useimmista kirjastoista.