Otsikko
Mistä nimestä Pauliina on tullut ja mikä on nimen historia?

Kysytty

Mistä nimestä Pauliina on tullut ja mikä on nimen historia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pauliina (Ranskassa Pauline)on latinan Paulinus-nimen sisarnimi. Saksan katolilaisilla Paulinan päivä on muistona autuaasta Paulinasta, luostarinperustajana muistetusta prinsessasta. Lisäksi kirkollinen perinne tuntee vanhalta ajalta kolme tämännimistä marttyyria.
Lisätietoja etunimistä löytyy kirjastosta, mm. Kustaa Vilkunan kirjasta Etunimet sekä Pentti Lempiäisen Suuresta etunimikirjasta.