Minkä kalan latinankielinen nimi on Euthynnus alletteratus? Vaikuttaisi, että se on pikkutonnikala, mutta haluaisin varmistuksen.

Kysytty

Minkä kalan latinankielinen nimi on Euthynnus alletteratus? Vaikuttaisi, että se on pikkutonnikala, mutta haluaisin varmistuksen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Latinankielinen kalannimi euthynnus alletteratus on suomksi pikkuboniitti (tunniina). Lähde: VARJO, Markku: Maailman kalojen nimet (Suomen biologian seura Vanamo, 2004).
Aiheesta lisää internetissä
http://www.afrikkanet.fi/elaimet/kalat/ahvenkalat21/scombridae/euth2.htm