En löydä tietoa, onko suomenkielistä nimeä harvinaiselle kalalajille, joka on englanniksi wikipediassa "totuava" tai "totoaba". Löytäisittekö te?

Kysytty

Hei, en löydä tietoa, onko suomenkielistä nimeä harvinaiselle kalalajille, joka on englanniksi wikipediassa "totuava" tai "totoaba". Löytäisittekö te?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kalalaji, jonka tieteellinen nimi on Totoaba macdonaldi. Teos ”Maailman kalojen nimet” (Suomen biologian seura Vanamo, 2004) tietää kertoa, että lajin suomenkielinen nimi on isoveltto.