Otsikko
Milloin alkaa haku ammattikorkeakoulun työssäoppipaikkoihin Helmet kirjastoissa?

Kysytty

Milloin alkaa haku ammattikorkeakoulun työssäoppipaikkoihin Helmet kirjastoissa?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoilla ei ole yhteistä hakukanavaa tai harjoitteluohjelmaa korkeakouluopiskelijoille. Harjoitteluun voi hakea joko Espoon, Helsingin, Kauniaisten tai Vantaan kaupunginkirjastoon tai vaikka kaikkiin erikseen, mutta ei Helmet-alueelle yhteisesti.

Voit milloin tahansa ottaa asian tiimoilta yhteyttä sellaiseen kirjastoon tai kirjastoihin, johon olisit kiinnostunut menemään harjoitteluun. Harjoittelijoita rekrytoidaan tilanteiden mukaan, ei tiettyyn aikaan vuodesta. Kirjaston johdon nimet ja yhteystiedot löytyvät kirjastojen omilta sivuilta Helmet.fistä.

Helsingissä harjoittelija työskentelee harjoittelunsa aikana tyypillisesti useammassa kirjastossa jollakin tietyllä alueella. Jos haet harjoitteluun vaikkapa Pasilan kirjastoon, on todennäköistä, että harjoitteluusi sisältyy jaksoja myös muissa Helsingin läntisen palvelualueen kirjastoissa, esimerkiksi Pitäjänmäen, Kannelmäen, Haagojen tai Munkkiniemen kirjastoissa.