Mikä on Suomen yleisin kissarotu tällä hetkellä 2022?

Kysytty

Mikä on Suomen yleisin kissarotu tällä hetkellä 2022?

Vastaus

Vastattu

Suomen Kissaliitto ei ole vielä julkaissut tämän vuoden tilastoja, mutta arvioi, että Suomen suosituin kissarotu on ragdoll. Näin on ollut myös aiempina vuosina. Niitä on yli sata enemmän kuin seuraavaksi suosituinta rotua, maine coonia.

Lähde: Suomen Kissaliitto

Yhteensä Suomessa on arvioitu olevan noin 600 000 lemmikkikissaa. Suurin osa näistä on ns. maatiaiskissoja, eli eivät mitään määriteltyä rotua.